نقش ملکه موریانه در کلونی

ملکه موریانه، در مورد اندازه، آرایش و تقسیم بندی هر کلونی موریانه‌ تصمیم می گیرد. هر آنچه را که لازم است؛ درباره موریانه‌ ها و ملکه‌ موریانه‌ ها بدانید، در این مقاله می خوانید.

موریانه ها هر ساله حدود 5 بیلیون دلار، خسارت مالی وارد می کنند. موریانه ها که به طور مخفیانه وارد خانه شما می شوند؛ می توانند منجر به هزینه های هنگفت بازسازی و تعمیر شوند. چه کسی این خانه نشین های کوچک را در حمله شان به هر میلیمتر چوبی که می توانند مطالبه کنند رهبری می کند؟ ملکه موریانه ها!

ملکه موریانه ها، دشمن اصلی شما در کلونی

ملکه‌ های موریانه‌، چه هستند؟

ملکه‌ اندازه کلنی، آرایش و تقسیم کارگر یک کلنی موریانه‌ را کنترل می کند. او همچنین نقش اصلی تولید موریانه در کلونی ها را بر عهده دارد.

آیا ملکه‌ تنها یک تولید کننده تخم است؟

موریانه‌ های ملکه‌ می توانند، در واقع رشد ملکه های دیگر را با فرومونهایی که همیشه با حضور آنها همراه هستند؛ متوقف کنند.
هنگامی که کلنی بزرگتر می شود، او ممکن است نیاز داشته باشد؛ که به تعداد کمی از موریانه ها اجازه دهد تا به عنوان ملکه های مکمل یا ثانویه رشد کنند. این اراده، به فراهم کردن تخم های کافی برای ادامه رشد کلنی کمک می کند.

فرایند تخم گذاری شبیه چه چیزی است؟

شکم ملکه موریانه ها، با شروع تخمگذاری بزرگ می شود. شکم او نهایتاً چندین برابر بیشتر از اندازه ی قبلی بزرگ می شود؛ تا جایی که تحرک او بسیار کمتر شده و باید از او مراقبت شود.
او به یک ماشین تخم‌گذاری، تبدیل می‌شود؛ و از نظر جسمی، برای مراقبت و تغذیه به موریانه‌های کارگر، وابسته می‌شود.

تخمگذاری ملکه

اگر ملکه ها زیاد حرکت نکنند، کلنی های موریانه، چگونه توسعه پیدا می کنند؟

بعد از سه تا پنج سال، ملکه‌، ممکن است؛ تصمیم بگیرد که به بسیاری از موریانه‌ ها اجازه دهد؛ تا به بالدارها (موریانه‌های بالغ مولد بالدار) تبدیل شوند؛ که به بیرون از لانه هجوم می آورند و سعی می‌کنند؛ یک کلنی جدید را ایجاد کنند.
چند صد تا چند هزار موریانه از لانه حرکت گروهی خواهند کرد، اما اکثر آنها موفق نخواهند شد تا بهه هدف تعیین شده برسند.
پس از هجوم، یک موریانه کارگر نر و یک موریانه کارگر ماده جفت می شوند؛ و ملکه موریانه به زودی به دنبال مکانی، برای ساختن لانه خواهد بود.
مکان جدید لانه، باید شرایطی تقریباً عالی را برای بقای ملکه موریانه و پادشاه جدید فراهم کند. این در خانه هایی که به درستی مانعاز ورود موریانه ها شده و به خوبی نگهداری می شوند بسیار بعید است.

چگونه می توان ملکه موریانه را متوقف کرد؟

اولین قدم درک رفتار موریانه و به طور کلی آگاهی در مورد فصل تولید مثل، تعداد تخمگذاری ملکه، اندازه کلنی، سرعت پیشرفت کلنی در مدت مشخص و داشتن اطلاعاتی برای بهترین راه های نابود کردن موریانه ها در خانه خواهد بود.

کنترل موثر موریانه بهتر است به متخصصان آموزش دیده واگذار شود. موریانه ها موجودات پیچیده ای هستند، گاهی اوقات دارای چندین کلنی و لانه در مکان های مختلف یک ملکیا ساختمان واحد هستند.
متخصصان آموزش دیده، به روزترین آموزش ها و ابزارها را برای مبارزه با ملکه های موریانه و کلنی های آنها خواهند آورد.

 

خرید سم موریانه کش ترمیدور

نحوه خرید سم موریانه را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید