بهترین روش های خانگی دفع موریانه

>> قسمت دوم مقاله بهترین روش های خانگی دفع موریانه <<

7. از بین بردن موریانه ها به کمک سرکه:

سرکه یک پاک کننده طبیعی عالی برای خانه است، که می تواند یک حشره کش موثر نیز باشد.

مواد لازم برای از بین بردن موریانه ها با سرکه خانگی:

سرکه خانگی

آب لیموی طبیعی

بطری اسپری

یک دوم فنجان سرکه خانگی را با آب دو عدد لیمو، در یک بطری اسپری مخلوط کنید. مخلوط حاصل را به مناطقی که فعالیت موریانه ها مشاهده می شود و به مکان های مستعد موریانه در خانه، بپاشید.   

اما این نکته را در نظر داشته باشید که این روش دفع کننده، برای همیشه دوام نخواهد داشت. برای از بین بردن موریانه ها، باید مرتباً از اسپری سرکه و لیمو، استفاده کنید.

8. کشتن موریانه ها با قارچ های بیمارگر حشرات:

بایووریا باسیانا (Beauveria bassiana) نوعی قارچ خاک است که سبب بیمار شدن حشرات می شود. این قارچ در دفع برخی از انواع حشرات از جمله موریانه ها، واقعاً مؤثر است. در صورت وجود قارچ های بیمارگر حشرات در خاک یک منطقه، فعالیت موریانه ها در آن منطقه غیر ممکن می شود.

نحوه عملکرد قارچ بیمارگر بر روی موریانه ها:

قارچ ها، از موریانه هایی که با آن ها تماس می یابند به عنوان میزبانان خود استفاده می کنند. در نهایت، قارچ برای بقاء از بدن موریانه تغذیه می کند و طی این روند، موریانه به تدریج می میرد.

9. اجازه دهید خورشید با تابش درخشان خود موریانه ها را بکشد:

گرما یکی از موارد از بین برنده موریانه ها است. موریانه ها تحمل گرما را ندارند و قادر به زندگی در محیط های نمناک هستند. این حشرات برای محافظت از خود در برابر پرتوهای سوزاننده آفتاب، هرگز روزها از لانه های تاریکشان بیرون نمی آیند.

تابش آفتاب به نقاط یا اقلام آلوده به موریانه، یک راه حل قدیمی برای نابودی موریانه ها می باشد.

برای استفاده از آفتاب برای دفع موریانه ها باید سایه اطراف خانه خود را از بین ببرید. به عنوان مثال در صورت وجود درختان بلند در اطراف خانه آن ها را به طور مرتب هرس کنید.

10. کلونی موریانه های بیرون خانه را به آب ببندید:

اگر با موریانه های زیر زمینی مواجه هستید، غرق آب کردن خاک حیاط خانه، روش مؤثری برای خلاص شدن از شر این آفات است. به ویژه اگر کلونی آن ها در زیر خاک حیاط پنهان باشد، این روش بسیار مؤثرتر خواهد بود.

موریانه های زیر زمینی مجراهای گلی در زمین ایجاد می کنند. این آفات از طریق تونل های گلی به مکان های مختلف منتقل می شوند. این مجراها اجازه می دهند که کل کلونی به خانه شما راه پیدا کند.

با باز کردن آب و اشباع خاک حیاط، به سادگی این آفات را در سیلاب غرق کنید. همچنین این سیلاب به مجراهای گلی موریانه های زیرزمینی هم آسیب رسانده و آن ها را از بین می برد.

غرق شدن، تعداد زیادی موریانه را نابود می کند. اما از بین رفتن مجراهای گلی باعث می شود موریانه هایی که زنده مانده اند به جستجوی خانه جدیدی برای خود بپردازند. در نتیجه با از بین بردن تونل های گلی موریانه های زیرزمینی، سریعتر از شر این آفات خلاص خواهید شد.

11. روغن میخک درمانی خوشبو برای موریانه ها:

روغن میخک، دافع قوی موریانه

روغن میخک یک موریانه کش ساده، طبیعی و معطر است. این روغن را می توان ظرف دو ماه در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای ساخت دافع طبیعی موریانه با استفاده از روغن میخک:

  • 6 قطره روغن میخک
  • 1 فنجان آب

یک بطری اسپری را پر از آب کرده و سپس 6 قطره روغن میخک به آن اضافه کنید. محلول را تکان دهید تا مواد کاملاً با هم مخلوط شوند. اسپری میخک دافع موریانه آماده مصرف است.

حالا مناطق آلوده به موریانه را، با مخلوط روغن میخک اسپری کنید تا از موریانه ها خلاص شوید.

برای مؤثرتر شدن این اسپری، باید هر روز یا هر چند روز یکبار، مجدداً از این اسپری استفاده کنید.

12. روغن سیر، دوای درد موریانه:

روغن سیر یکی دیگر از اسپری های دافع موریانه است، که کاربرد طبیعی و ساده ای دارد. تنها چیزی که نیاز دارید، چند ماده ساده برای درست کردن این اسپری است:

  • ۸ قطره روغن سیر
  • ۲ قطره روغن نیم
  • ۱ فنجان آب

استفاده از روغن نیم در این ترکیب اجباری نیست، اما باعث می شود اسپری شما موثرتر شود. نیم خاصیت یک حشره کش طبیعی دارد و به مبارزه با سایر آفات نیز کمک می کند.

در ابتدا آب و سپس روغن سیر و روغن نیم را داخل یک بطری اسپری بریزید. بطری را تکان دهید تا مخلوط کاملاً  همگن شود، سپس آن را به مناطق آلوده به موریانه، اسپری کنید.

مانند دفع موریانه با روغن میخک، باید هر روز یا هر چند روز یکبار، از اسپری فوق استفاده کنید. به این ترتیب می توانید تهاجم موریانه ها را کنترل و این آفات را دفع نمایید.

13. استفاده از آب صابون، روش پاکیزه دفع موریانه:

اینکه صابون یک حشره کش بسیار موثر است، بر هیچکس پوشیده نیست؛ موریانه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از گذشته، افراد زیادی از مخلوط آب و صابون برای دفع موریانه ها بهره می برده اند. استفاده از صابون روشی ساده برای از بین بردن موریانه ها است.

نحوه عملکرد صابون در کشتن موریانه:

صابون با پوشاندن سطح بدن موریانه ها، آن ها را خفه کرده و در نهایت می کشد.

هر آنچه که برای ساخت موریانه کش صابونی مورد نیاز است، احتمالاً در خانه در دسترس شماست.

مواد لازم برای تهیه اسپری ضد موریانه صابونی:

  • 3 قاشق غذاخوری صابون مایع
  • 4 فنجان آب

هر دو ماده را به یک بطری اسپری اضافه کنید و به آرامی تکان دهید تا مخلوط شوند. برای اطمینان از متناسب بودن مقدار صابون مخلوط، دقت کنید که مخلوط حاصل باید کف کند.

اکنون مناطق آلوده به موریانه را با محلول ایجاد شده، اسپری کنید. روزانه یا هر چند روز یکبار، مجدداً از اسپری صابونی استفاده کنید تا موریانه ها در تماس با آن از بین بروند.

نکته جالب در مورد این نوع اسپری، غیر سمی بودن آن است. حتی اگر حیوانات خانگیتان در معرض محلول صابونی قرار بگیرند هیچ عوارضی در آن ها بروز نمی کند.

14. روغن کانولا، تله ای چرب برای موریانه ها:

استفاده از روغن کانولا برای از بین بردن موریانه ها

روغن کانولا یکی دیگر از روش های مؤثر در به دام انداختن و کشتن موریانه ها بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر یا حشره کش است.

تنها کافی است روغن کانولا را به مناطق آلوده بمالید و مرگ موریانه ها را تماشا کنید. مانند محلول صابون، روغن کانولا نیز بدن موریانه را می پوشاند و تنفس را برای آن غیرممکن می کند. سرانجام این آفات در اثر خفه شدن می میرند.

روغن کانولا می تواند باعث لک در اشیاء و سطوح شود. بنابراین بهتر است آن را روی مقوا یا کاغذ مرطوب بمالید تا از لک شدن کف، دیوارها یا وسایل شخصی خود، جلوگیری کنید.

در نهایت خاطر نشان می کنیم که در تهاجمات شدید موریانه راه چاره اساسی و قطعی، استفاده از سموم موریانه کش تخصصی می باشد.

بهترین روش های خانگی دفع موریانه  | قسمت اول این مقاله را مطالعه کنید |

 

 

 

خرید سم موریانه کش ترمیدور

نحوه خرید سم موریانه را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید