از چه بویی می توان به عنوان دفع کننده موریانه استفاده کرد؟

موریانه از چه بویی متنفر است؟

موریانه ها در بیشتر مناطق جهان یافت می‌شوند. گونه‌های رایجی که مشاهده می‌شوند، شامل موریانه زیرزمینی، موریانه چوب خشک و موریانه چوب مرطوب  می باشند. در میان این گونه‌ها، موریانه‌های زیرزمینی بیشترین خسارت را به ساختارهای ساختمان ها وارد می‌کنند. به سختی می توان پیش بینی کرد که چه میزان خسارتی به چوب در داخل و اطراف منزلتان وارد خواهند کرد. به همین دلیل باید هر چه سریع‌تر با کارشناسان کنترل آفات که برای نابودی ایمن موریانه ها از خانه ها شناخته شده اند تماس بگیرید. آنها از اینکه چه موادی دفع کننده موریانه هستند اطلاعات بیشتری دارند.

چه رایحه هایی می تواند به عنوان دفع کننده موریانه مورد استفاده قرار بگیرد؟

چه چیزی از بوهایی که موریانه ها بدشان می‌آید، می‌دانیم؟ دانشمندان زیست شناسی اعلام کرده‌اند که موریانه ها از بوی چوب بلوط، شمعدانی و روغن درخت چای بدشان می‌آید. همچنین مشاهده شده است که روغن جوانه میخک، دارچین و سیر نیز می‌تواند موریانه ها را دفع کند. بیایید اثر این دفع کننده های موریانه را آزمایش کنیم.

بررسی برخی دفع کننده های طبیعی موریانه

اثر چوب سدر به عنوان از دفع کننده موریانه ها

می‌دانیم که بوی چوب سدر موریانه ‌ها را دفع می‌کند، اما صحت ندارد. موریانه ها ممکن است به دلیل وجود مواد شیمیایی در این چوب، کمتر جذب آن شوند. هسته این چوب تا حدی در برابر موریانه مقاوم است؛ با این حال، چوب سفید در قسمت خارجی خود به هیچ وجه مقاومتی در برابر موریانه ها ندارد.

اثر شمعدانی به عنوان دفع کننده موریانه ها

شمعدانی های معطر، اگر در اطراف ملک یا مناطق آسیب دیده خانه شما کاشته شوند، شکارچیان موریانه ها را از جمله عنکبوت‌ها، کفشدوزک ها، هزاپاها و آخوندک ها به سوی خود جذب می‌کنند تا از موریانه ها تغذیه کنند و آن‌ها بکشند و اجازه دهند تا از ملک شما خارج شوند. بنابراین، بوی شمعدانی علامت هشداری برای موریانه ها است و می‌تواند در کنترل آن ها به شما کمک کند. با این حال، این به معنای حضور موجودات دیگر در ملک شما خواهد بود.

آیا گل شمعدانی می تواند در دفع موریانه موثر باشد؟

روغن درخت چای (یک روش طبیعی) و دیگر روغن‌های اسانسی به عنوان دفع کننده موریانه ها

اگر نمی‌خواهید این آفات در اطراف ملک شما حضور داشته باشند، استفاده از روغن‌های اسانسی مانند مواردی که در زیر گفته شده، می‌تواند بسیار موثر باشد.

  • روغن جوانه میخک
  • روغن درخت چای
  • سیر
  • روغن دارچین

می توانید هر یک از این اسانس ها را در یک اسپری بریزید و برای دفع موریانه ها روی نواحی مورد نظر اسپری کنید. با این حال، فرض کنید با یک کلونی موریانه سروکار دارید. در این صورت، باید 5 تا 10 قطره را در هر گالن آب مخلوط کرده و مستقیما روی ناحیه مورد نظر اسپری کنید.

آیا می دانید موریانه ها چگونه بو می کشند یا چگونه ارتباط برقرار می کنند؟

موریانه ‌ها بینی ندارند. به همین دلیل از روشی که ما بو می کنیم استفاده نمی کنند. آن ها به جای اینکه رایحه را بو بکشند، دارای آنتن هستند. این آنتن ها بویی که توسط فرومون ها حس می ‌شود را به موریانه ‌های دیگر در یک کلونی اطلاع می دهد. همچنین این سیستم بویایی یک راه ارتباطی برای موریانه ها است که به آن‌ها کمک می‌کند تا به کل گروه خود غذا برسانند. علاوه بر این موریانه ها قادرند فرومون‌های خاصی که توسط ملکه خود ترشح می‌شوند را حس کنند.

خلاص شدن از شر موریانه ها برای همیشه از فضای مسکونی خود

از بین بردن موریانه ها برای مالکان خانه کار آسانی نیست. استفاده از اسانس ها قطعا می تواند در این زمینه کمک کننده باشد اما بهترین روش نخواهد بود. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با خدمات کنترل آفات تماس بگیرید.

موریانه ‌ها هرگز از خوردن چوب نمی‌توانند دست بکشند. چرا که برای بقا خود باید از چوب تغذیه کنند. با این حال، مشخص شده است که موریانه ‌ها از بوی چوب سدر، شمعدانی، روغن درخت چای، دارچین، جوانه میخک و سیر خوششان نمی آید. موریانه ها به جای بینی مانند انسان ها، آنتن هایی برای بو کردن، برقراری ارتباط و شناسایی منبع غذایی دارند. شما می توانید خودتان از شر موریانه ها خلاص شوید، اما این کار چندان ساده ای نمی باشد. بهتر است با یک خدمات کنترل آفات تماس بگیرید تا به طور کامل این آفات را از فضای مسکونی خود از بین ببرید.

 

 

خرید سم موریانه کش ترمیدور

نحوه خرید سم موریانه را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید